Zorgen

Het is lang geleden dat ik van me heb laten horen. Ik had ofwel veel inspiratie die ik niet onder woorden kon brengen, ofwel te veel woorden die op niets sloegen. Ik besloot dan ook even een pauze in te lassen. Vandaag is het echter tijd om weer even van alles neer te pennen.

Eind vorig schooljaar kreeg ik een bittere pil te verwerken. Mijn contract werd niet verlengd met als gevolg dat ik in september niet meer in het onderwijs tewerk gesteld zou worden. Hoewel mijn voorgevoel me ergens héél alert maakte op deze ‘BOM’ werd ik in mijn omgeving steeds gerustgesteld dat het zover wel niet zou komen en dat ik echt wel aan de slag zou kunnen blijven. En dat wilde ik ook héél erg graag geloven.
Maar toen was er die bewuste donderdag dat het nieuws me werd meegedeeld. Over & Out. Solliciteren dan maar.

Heel even heb ik toen gedacht om onze vakantie te annuleren om alles op een rijtje te kunnen zetten. Maar gelukkig werd dat me snel uit het hoofd gepraat. Die vakantie zou ons deugd doen en die hadden we echt wel verdiend. Dus we gingen.
Terwijl de eerste sollicitaties vlotjes buitengingen kwamen de eerste reacties even vlot binnen. Bedankt maar neen bedankt. Graag, maar niet nu. Geen reactie. Maar ook enkele gesprekken kwamen uit de bus. En hoewel ik telkens het beste van mezelf heb gegeven kreeg ik steeds terug negatief nieuws te horen. Tot ik besloot dat het welletjes geweest was. Gedaan met solliciteren en mijn kwaliteiten even helemaal reorganiseren en focussen op een nieuwe toekomst. Een dankbare toekomst.

En zo geschiedde: Ten huize LMS wonen tegenwoordig twee studenten. Vaderlief studeert bij in afstandsonderwijs en moederlief herschoolt zich voltijds voor Verpleegkundige. ’t Zal hier enkele jaren op de tanden bijten worden en knokken en vechten om er te geraken. Maar de motivatie is er alvast. Over enkele jaren kan ik de zorgwereld binnentreden als gediplomeerde verpleegkundige en dan kan ik het beste van mezelf aan anderen geven. Steeds opnieuw.

Maar tot dan oefen ik mijn nieuwe kennen en kunnen graag uit binnen ons gezin. De beste slaapverhaaltjes zijn die over de werking van ons lichaam, zo blijkt. En de beste speelpatiënten heb ik toevallig ook al in huis ….

Plaats een reactie